pátek 14. listopadu 2014

Restaurant Day

Na začátek musím vysvětlit, že to byl právě Restaurant Day, který mě donutil začít psát svůj internetový kuchařský deník. Když už jsem nabrala odhodlání zapojit se do Restaurant Day, tak k tomu přeci musím mít i svůj blog o vaření a pečení v Troubě v kuchyni. Taková akce i její přípravy si totiž zaslouží řádně zdokumentovat :-).

Teď už k samotnému Restaurant Day. 
Restaurant Day je happening amatérských kulinářů, kteří si na jeden den splní velký sen a otevřou si své bistro, restauraci či kavárnu. Vařit ve svém podniku můžete samozřejmě cokoliv dle vlastních chutí, nápadů a fantazií. Projekt se zrodil v roce 2011 ve Finsku a dnes je organizován čtyřikrát do roka až ve 35 zemích světa. Lidé si otevírají originální restaurace u sebe doma, v parku, v kanceláři nebo třeba v kulturním centru. Vzhledem k charakteru projektu tyto akce ve městech vždy působí jako oživení veřejného prostoru. Aktuální mapu všech restaurací si můžete prohlédnout a více informací o projektu se dozvědět na stránkách konceptu - http://www.restaurantday.org/.

atmosféra květnového Restaurant Day v Baobabu v Krymské
Plánování své účasti na listopadovém termínu Restaurant Day v Mladé Boleslavi jsem trochu podcenila a včas si nezjistila, jaké by byly podmínky konání akce někde na veřejném prostranství. Navíc mi bylo jasné, že mrznout sama v parku s mrkvovými muffiny by nebylo úplně ideální.

Náhoda tomu ale chtěla, že jsem se dozvěděla o pořádání Noci divadel boleslavským Divadýlkem na dlani, jež připadá na stejný den jako Restaurant Day. Okamžitě mě tedy napadlo spojit své restauratérské ambice právě s divadelní nocí. Moje improvizované bistro tak bude zajišťovat občerstvení všem hladovým, kteří se zúčastní této akce pro milovníky kvalitní zábavy. 

V tuto chvíli jsou přípravy na otevření bistra v plném proudu, studuji recepty, ladím ingredience, sepisuji nákupní seznamy a vybírám, jakou kávu bych mohla zákazníkům podávat. 
Restaurant Day/Night proběhne v sobotu 15.11., takže zítra už budu naši Troubu v kuchyni ládovat úžasnými dobrotami. 
Tešte se, brzy odtajním menu svého bistra spolu s prověřenými recepty na přípravu ;-).

Žádné komentáře:

Okomentovat